Wednesday 4 June 2014

မီးသံ(Knocking)ေခါက္ရျခင္းအေၾကာင္းနွင့္ ျပဳ ျပင္ရန္အခ်က္မ်ား...

မီးသံ(Knocking)ေခါက္ရျခင္းအေၾကာင္းနွင့္ ျပဳ ျပင္ရန္အခ်က္မ်ား...
မီးသံေခါက္ရျခင္းအေၾကာင္းရင္းေတြကေတာ့...
(၁)ဆီအရည္အေသြး မျပည့္ဝေသာေၾကာင့္(ဆီမသန္႔ျခင္း)
(၂)ပလပ္(Sparking Plug) သက္တမ္းကုန္ဆံုးျခင္း
(၃)အရည္အေသြးမျပည့္ေသာ စံခ်ိန္မမီွေသာ ပလပ္မ်ားသံုးမိျခင္း
(၄)ေလစစ္အလြန္အမင္းပိတ္ျခင္း...
တို႔ေၾကာင့္ မီးသံေခါက္ရတာပါ...

(၁)ဆီအရည္အေသြး မျပည့္ဝေသာေၾကာင့္(ဆီမသန္႔ျခင္း)
ဆီမသန္႔တ႔ဲအခါ မီးသံေခါက္ရတာကေတာ့...
ဆီအရည္အေသြးမျပည့္ဝတ႔ဲအတြက္ အဂ်ၤင္မီးေလာင္ခန္းေပါက္ကြဲခ်ိန္မွာ...
ဆီအကုန္မီးမေလာင္နိဳင္ဘဲျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ မီးသံေခါက္ရတာပါ...
ဘာေၾကာင့္ဆီမသန္႔လို႔ မီးသံေခါက္ရလည္းဆိုတာကို...
အဂ်ၤင္အလုပ္လုပ္ပံု အတိအက်သိမွသာ သေဘာေပါက္မွာပါ...
4 Stroke အဂ်ၤင္ေတြမွာ အဂ်ၤင္တစ္လံုးေမာင္းနွင္လည္ပတ္နိဳင္ဖို႔ကို...
ပစၥတင္(Piston)ဟာ မီးေလာင္ေပါက္ကြဲခန္း(Combustion Chamber)
ျဖစ္တ႔ဲ ဆလင္ဒါ(Cylinder)မွာ ေလးခ်က္အတက္အဆင္းလုပ္ရပါတယ္...
ပထမအခ်က္အေနန႔ဲ ဆလင္ဒါထိပ္မွာရိွေနတ႔ဲ ပစၥတင္ဟာ...
အင္းတက္ဘား(Intake valve)စအဖြင့္မွာ ဆင္ဒါထိပ္ကေန...
ေအာက္ကိုဆင္းပါတယ္...
အ႔ဲလိုဆင္းတ႔ဲအခ်ိန္ကာဘရိုက္တာ(Carburetor)အဂ်ၤင္ေတြမွာေတာ့...
ကာဘရိုက္တာကေန ဆီန႔ဲေလ ေရာစပ္ထားတာ(Air - Fuel Mixture)ကို...
ဆလင္ဒါထဲကို စုပ္ယူပါတယ္...
EFI ( Electronic Fuel Injection System) အဂ်ၤင္ေတြမွာေတာ့...
အဂ်ၤင္အပတ္ေရကိုလိုက္ျပီး ဆီတိုင္ပင္ကိုက္ အခ်ိန္န႔ဲဖြင့္ေပးတ႔ဲ...
ေနာ္ဇယ္(Injector Nozzle)ကေန ဆီဖြင့္ေပးတာကို စုပ္ယူျပီး...
ဆလင္ဒါထဲမွာ ဆီန႔ဲေလေရာစပ္တာကိုလုပ္ပါတယ္...
ဒီပထမဆံုးအခ်က္ကို(Intake Stroke)လို႔ေခၚပါတယ္...
ဒုတိယအခ်က္အေနန႔ဲ ဆလင္ဒါေအာက္ဆံုးကိုေရာက္သြားတ႔ဲ ပစၥတင္ဟာ...
အဂ်ၤင္လည္အားန႔ဲ ဖလိုင္းဝီွး(Flywheel)အေလးခ်ိန္တို႔အျပင္...
စတတ္ေမာ္တာ(Starter Motor) လွည့္အားတို႔ေၾကာင့္...
ကရိုင္းရွပ္(Crankshaft)မွာတပ္ဆင္ထားေသာ ကြန္နတင္း(Connecting Rod)
မွတြန္းပို႔ေပးေသာေၾကာင့္ ပထမအခ်က္တြင္စုပ္ယူေရာစပ္ထားေသာ...
ဆီန႔ဲေလကို အေပၚသို႔ဖိတြန္းပို႔(Compressed)ေပးပါတယ္...
ဒီလိုအေပၚျပန္မတက္ခင္ ပစၥတင္ေအာက္ဆံုးေရာက္ခ်ိန္မွာ...
အင္းတက္ဘားန႔ဲ အိတ္ေဇာဘား(Exhaust valve) ၂ ခုလံုးပိတ္ထားပါတယ္...
ပစၥတင္အေပၚဆံုးေရာက္ခ်ိန္မွာဒုတိယအခ်က္အလုပ္ျပီးဆံုးပါတယ္...
ဒီဒုတိယအခ်က္ကိုေတာ့(Compression Stroke)လို႔ေခၚပါတယ္...
တတိယအခ်က္အလုပ္လုပ္ပံုကေတာ့...
ပစၥတင္အေပၚသို႔ေရာက္ခ်ိန္မွာ မီးတိုင္ပင္(Fire Timing)အခ်ိန္ကိုက္တာန႔ဲ...
မီးကိြဳင္(Ignition Coil)ကို မီးေပးပါတယ္...မီးကြိဳင္မွတစ္ဆင့္...
ပလပ္(Plug)ကို အလြန္ဗို႔အားျပင္းတ႔ဲ (22000 to 30000V)မီးကိုပို႔ေပးခ်ိန္မွာ...
ပလပ္မီးပြင့္ပါတယ္...ဆီန႔ဲေလေရာစပ္ထားျပီး ဖိအားေၾကာင့္ပူလာတ႔ဲ...
ပစၥတင္ထိပ္ရိွ ဆီေလတို႔ဟာ အလြန္ျပင္းတ႔ဲ မီးဗို႔အားေၾကာင့္ မီးေလာင္ေပါက္ကြဲပါတယ္...ဒီအခ်ိန္မွာ အဂ်ၤင္စနိုး(Engine runing)ပါတယ္...
မီးေလာင္ေပါက္ကြဲျပီး ပစၥတင္ဟာ ဆလင္ဒါေအာက္ဆံုးကို...
ေရာက္သြားတာန႔ဲ တတိယအခ်က္အလုပ္ျပီးဆံုးပါတယ္...
ဒီတတိယအခ်က္ကိုေတာ့(Power Stroke)လို႔ေခၚပါတယ္....
စတုတၳအခ်က္အလုပ္လုပ္ပံုကေတာ့...
ပစၥတင္ဟာ ဆလင္ဒါေအာက္ဆံုးအထိေရာက္သြားတာန႔ဲတစ္ျပိဳင္နက္...
အိတ္ေဇာဘားစဖြင့္ပါတယ္...အထက္ကရွင္းျပခ႔ဲသလိုဘဲ...
အဂ်ၤင္လည္အားန႔ဲ ဖလိုင္းဝီွး(Flywheel)အေလးခ်ိန္တို႔အျပင္...
အဂ်ၤင္ခန္းမီးေလာင္ေပါက္ကြဲတ႔ဲ အရိွန္တို႔ေၾကာင့္...
ကရိုင္းရွပ္(Crankshaft)မွာတပ္ဆင္ထားေသာ ကြန္နတင္း(Connecting Rod)
မွတြန္းပို႔ေပးေသာေၾကာင့္ မီးေလာင္လို႔ၾကြင္းက်န္ေနေသာ...
ကာဗြန္အခိုးအေငြ႔(Carbon dioxide+Carbon monoxide)မ်ားကို...
အိတ္ေဇာဘားမွတစ္ဆင့္ အိတ္ေဇာမွအျပင္သို႔ တြန္းပို႔ေပးပါသည္...
ပစၥတင္သည္ ဆလင္ဒါအေပၚဆံုးသို႔ေရာက္လွ်င္စတုတၳနွင့္ေနာက္ဆံုးအခ်က္...
အလုပ္ျပီးဆံုးကာ ပထမအခ်က္အတိုင္းျပန္လည္ စတင္အလုပ္လည္ပတ္ပါသည္...
စတုတၳအခ်က္ကို(Exhaust Stroke)ဟုေခၚပါသည္...
ထိုသို႔ပံုမွန္အလုပ္လုပ္ေနရာမွ ဆီမသန္႔၍ ဆီအရည္အေသြးမျပည့္ဝေသာအခါ...
ေလာင္စာဆီမ်ားသည္ အကုန္မီးမေလာင္နိဳင္ဘဲ မီးေလာင္ခန္းထဲတြင္...
ၾကြင္းက်န္ရစ္ေနခ႔ဲပါသည္...ထိုသို႔ မီးမေလာင္ဘဲ ၾကြင္းက်န္ရစ္ခ႔ဲေသာ...
ဆီမ်ားသည္ ပထမအခ်က္အလုပ္လုပ္ေသာဆီေလမ်ားနွင့္ေပါင္းမိျပီး...
ဒုတိယအခ်က္အလုပ္ေသာအခါ ဆီနွင့္ေလေရာေနွာထားသည့္အျပင္...
လက္က်န္ဆီၾကြင္းမ်ားေပါင္းစပ္ထားကာ...
ပစၥတင္ ဖိနိွပ္အားေၾကာင့္လိုအပ္သည္ထက္ပို၍ ပူလာပါသည္...
ထိုအခ်ိန္တြင္ အဂ်ၤင္အပူရိွန္နွင့္ေရာေနွာေပါင္းစပ္ကာ...
ဒုတိယအခ်က္(Compression Stroke)၏လုပ္ငန္းအဆံုးျဖစ္ေသာ...
ပစၥတင္သည္ ဆလင္ဒါ မီးေလာင္ခန္းထိပ္သို႔မေရာက္ခင္...
ေပါက္ကြဲမီးေလာင္ပါေတာ့သည္...
ပံုမွန္အခ်ိန္တြင္ မီးေလာင္ခန္း...
ေပါက္ကြဲမီးေလာင္ပါက ပစၥတင္သည္ေအာက္သို႔ဆင္းရမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း...
လည္ပတ္ေနေသာ မ်ားျပားသည့္ အဂ်ၤင္အပတ္ေရ၏တြန္းအား အရိွန္ေၾကာင့္...
မီးေလာင္ခန္းထိပ္သို႔ ဆက္တက္သြားျပီး...
ထိပ္သို႔အေရာက္တြင္...
တတိယအခ်က္(Power Stroke)၏ လုပ္ငန္းအစျဖစ္ေသာ...
ပလပ္မွမီးပြင့္ခ်ိန္တြင္ ထပ္မံမီးေလာင္ေပါက္ကြဲပါတယ္...
မီးေလာင္ေပါက္ကြဲမွဳ႕ ၂ ခုဟာတစ္ခ်ိန္တည္းလိုလိုျဖစ္တာေၾကာင့္...
အလြန္ျပင္းထန္စြာေပါက္ကြဲ၍ ပစၥတင္အားတြန္းကန္ပါေတာ့သည္...
ထိုအခ်ိန္တြင္... ပစၥတင္...ပစၥတင္ရင္း(PistonRing)တို႔နွင့္... ဆလင္ဒါတို႔၏ရိုက္ခတ္သံမ်ားထြက္ေပၚလာကာ မီးသံေခါက္ေသာအသံ...
ျဖစ္ေပၚလာရျခင္းျဖစ္ပါသည္...
(၂)ပလပ္(Sparking Plug)သက္တမ္းကုန္ဆံုးျခင္း...
ပလပ္သက္တမ္းကုန္ဆံုးပါက မီးကိြဳင္မွေပးေသာ မီးဗို႔စ္အားကို...
ပလပ္မွ မီးေလာင္ခန္းအတြင္းအျပည့္မေပးနိဳင္သျဖင့္ မီးအားနည္းကာ...
ဆီအကုန္မေလာင္ကၽြမ္းနိဳင္ေတာ့သျဖင့္ အထက္မွာရွင္းျပသက႔ဲသို႔ပင္...
ဒုတိယအခ်က္(Compression Stroke)တြင္ ေပါက္ကြဲမွဳ႕ ၂ ခုျဖစ္ကာ...
မီးသံေခါက္ပါသည္...
ထိုင္းက႔ဲသို႔ ဆီသန္႔ကာ ဆီအရည္အေသြးစံခ်ိန္မီွေသာနိဳင္ငံတြင္ပင္...
ပလပ္သက္တမ္းကုန္ေသာေၾကာင့္ မီးသံေခါက္ေသာကားမ်ား...
ေျမာက္မ်ားစြာျပင္ရပါသည္...
ထိုသို႔ ပလပ္သက္တမ္းကုန္ေသာ ကားမ်ားမွာ ပလပ္ေဆးျပီး...
ျပန္ထည့္လွ်င္လည္း တစ္လပင္မခံတတ္ပါ...
ထို႔ေၾကာင့္ ေငြ ၂ ခါကုန္...အခ်ိန္ ၂ ခါကုန္မျဖစ္ေစရန္...
ပလပ္သက္တမ္းကုန္ေသာကားမ်ားအား ပလပ္အသစ္သာလဲလွယ္ရပါမည္...
ဒါမွသာ တစ္ခါတည္းျဖင့္ေရရွည္အသံုးခံမည္ျဖစ္ပါသည္...
ဒါေပမယ့္...
" အင္ " ေပါ႔ ေမာင္ေလးရယ္ ဆိုေသာ ေနာက္က...
ဝတ္စ ၂ လံုးေပါက္မပါေသာ " အင္ " ပလပ္မ်ားနွင့္ေတာ့...
မတိုးမိရန္...မထည့္မိေစရန္ အထူးဂရုစိုက္ကာ...
ထိုင္းနွင့္ ဂ်ပန္ထုတ္ထည့္မွသာ ေရရွည္ခံမည္ျဖစ္ပါ၏...
(၃)အရည္အေသြးမျပည့္ေသာ စံခ်ိန္မမီွေသာ ပလပ္မ်ားသံုးမိျခင္း...
အရည္အေသြး မမီွေသာ အထက္ေဖာ္ျပပါ " အင္ " ပလပ္မ်ား...
ထည့္သံုးမိပါကလည္း မီးေလာင္ေပါက္ကြဲခ်ိန္တြင္ ဆီမ်ား...
အကုန္မီး မေလာင္နိဳင္သျဖင့္ မီးသံေခါက္ပါသည္...
" အင္ " ပလပ္မ်ားထည့္ကာ လီဘာ(Accelerator Pedal)ကို...
အဂ်ၤင္အပတ္ေရ ၅၀၀၀ ေက်ာ္အထိနင္းကာ လီဘာကိုဆတ္ကနဲလြတ္လိုက္လွ်င္...
အဂ်ၤင္အပတ္ေရ ျပန္အက်တြင္ အိတ္ေဇာပိုက္မွ...
ဖုတ္...ဖုတ္...ဖုတ္...ဖုတ္ ျမည္၍ အဖုတ္ခံလိုက္ရျပီျဖစ္ေၾကာင္း...
ေျပာပါလိမ့္မည္...ဒါေၾကာင့္ အဖုတ္မခံရေအာင္ " အင္ " ပလပ္မ်ားကို...
ေရွာင္ရွားၾကရန္လိုပါသည္...
(၄)ေလစစ္အလြန္အမင္းပိတ္ျခင္း...
ေလစစ္အလြန္အမင္းပိတ္ေသာအခါမ်ားတြင္ ကားေမာင္းေနခ်ိန္ ရုတ္တရက္...
လီဘာကို အျမန္နင္းခ်လိုက္ပါက မီးသံထြက္တတ္ပါသည္...
ထိုသို႔ျဖစ္ရျခင္းမွာ လီဘာနင္းလိုက္သည္နွင့္ အင္းတက္ရိွ...
ေလအပိတ္အဖြင့္တံခါး(Throttle valve)ဖြင့္လိုက္သည္နွင့္...
Throttle Position Sensor နွင့္ လီဘာဆင္ဆာတို႔မွ...
ေနာ္ဇယ္အားဆီဖြင့္ခ်ိန္ ပိုေပးလိုက္ပါသည္...
ဆီသာ မီးေလာင္ခန္းသို႔ ပိုေရာက္သြားေသာ္လည္း...
ေလစစ္ပိတ္ေနသျဖင့္ လိုအပ္ေသာအဂ်ၤင္အပတ္ေရကို...
ခ်က္ခ်င္းတက္မလာနိဳင္ေသးေသာ အခ်ိန္ေလးၾကားထဲတြင္...
ဆီမ်ားကာ မီးအကုန္မေလာင္နိဳင္သျဖင့္ မီးသံေခါက္တတ္ပါသည္...
ထို႔ေၾကာင့္ ေလစစ္မ်ားကို သန္႔ရွင္းေရးအခ်ိန္မွန္လုပ္ရန္နွင့္...
ေလစစ္အခ်ိန္မွန္လဲရန္လိုအပ္ပါသည္...
မီးသံေခါက္က ျပဳ ျပင္ရန္လိုေသာအခ်က္မ်ားမွာ...
ဆီမေကာင္း၍ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဆီကုန္ခါနီးတြင္ ဆီတိုင္ကီျဖဳတ္ေဆးပါ...
ဆီအေဟာင္းအနည္းငယ္ကို ျပန္မသံုးေတာ့ဘဲ...
ဆီအသစ္သာ ထည့္သံုးပါ...
ဆီစစ္ ေလစစ္ အသစ္လဲပါ...
Mass Air Flow Sensor ေလစစ္ဆင္ဆာမ်ားျဖဳတ္ေဆးပါ...
အထက္ပါအခ်က္မ်ားျပဳျပင္ျပီးေသာအခါမွ ပလပ္အသစ္လဲပါ...
" အင္ " ေပါ႔ေမာင္ေလးရယ္ ပလပ္မ်ားကိုေရွာင္ရွားပါ...
ထိုက႔ဲသို႔ျပဳျပင္ျပီး ထိုင္းနွင့္ ဂ်ပန္ ပလပ္အမွန္မ်ားကို ထည့္သံုးပါက...
ေရရွည္သံုးရမည္ ျဖစ္ပါသည္...
အင္ ထုကာ ဖုတ္ေသာ သူမ်ား၏ ဒဏ္မ်ားမွ...
ေရွာင္ရွားကာ အားလံုးအဆင္ေျပနိဳင္ၾကပါေစဗ်ာ...
ဝပ္ေရွာ့ဆရာ မဟုတ္ေသာ...ကားနည္းပညာ ေပါက္ကရေရးသူမ်ားသည္...
ဤပို႔စ္မ်ား အခ်က္အလက္မ်ား ကူးယူမွီျငမ္းကာ စာေစာင္မ်ားတြင္ေရးပါက...
ဘယ္သူေရးေသာ ပို႔စ္မွ မီွျငမ္းထားေၾကာင္း သိကၡာရိွစြာျဖင့္...
ထည့္သြင္း ေဖာ္ျပေပးပါ...
Toetar Atoe (Online ကားဝပ္ေရွာ့)

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.